Villkor

Köpvillkor

1. Företagsinformation
www.test.se tillhandahålls av Friskhuset Mitt med org.nummer: 556794-414. Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse

2. Priser
Varje vara anges inklusive moms i svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive
alla avgifter så som moms, frakt och betalningar

3.1 Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora
tillsammans med samarbetspartners.

3.2 Kortbetalning
Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt

3.3.1 Faktura och delbetalning
I samarbete med Lindorff erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som
möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och
fullständiga villkor om Lindorffs betalsätt hittar du på Bill.lindorff.se.

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du
kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar
genom att logga in på Bill.lindorff.se.

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 20 år gammal.
Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina
ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas.
Kreditupplysningar som tas av Lindorff påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär
kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt
dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Lindorffs faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Lindorffs kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta dem via e-
post bill@lindorff.se eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.
Se också vanligt förekommande frågor och svar.

3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Lindorff.
Lindorff återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren.
Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med
fakturauppgifterna. Kontakta oss via e-post bill@lindorff.se eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

3.3.4 Pris
Period                  Ränta                 Månadsavgift      Administrationsavgift
3 mån                   0,00%                30 kr                     0 kr
6 mån                   0,00%                30 kr                     95 kr
12 mån                  9,95%                30 kr                     195 kr
24 mån                  19,95%              30 kr                     295 kr

3.4 Förskottsbetalning

Om du ska betala i förskott genom BG-insättning väljer du förskottsbetalning i kassan i webshopen.
Vi avvaktar din betalning i fem bankdagar och så fort vi får in din betalning skickas din vara. Efter fem
bankdagar från din beställning och ingen betalning skett raderas din order och vi sänder en faktura
på 10 % av orderbeloppet, 10 dagar netto.

Totalbeloppet sätts in på BG: 486-7289 ange namn och din beställningsinformation. Detta för att vi
ska kunna identifiera din betalning och matcha den med din beställning. Efter att du betalat
beställningen kommer vår personal att gå igenom den för att kontrollera att pengarna är insatta på
ovanstående konto. När detta är gjort kommer beställningen att skickas till leveransadressen, finnas
klar i butiken för upphämtning eller leverans inom Sundsvalls närområde efter överenskommelse.

4. Frakt och fraktmetoder
En fraktkostnad om 89 kr tillkommer på samtliga beställningar. Vi levererar din vara med Fraktjakt.

4.2 Leveranser
Beställningar som läggs före klockan 14.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 2-5
dagar förutsatt att varan finns i lager. Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället.

4.3 Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle
varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen info@friskhusetsundsvall.se
så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

5. Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.
Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen
oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd
utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Ångerrätten gäller ej hygienprodukter och ortoser (sånt som sitter nära kroppen).

6. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30
dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. Vi
betalar allting returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen.

7. Sekretess, säkerhet och personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att Friskhuset lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi
för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi
har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Friskhuset kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skicka marknadsföring och nyhetsbrev.

8. Kontakt och kundtjänst
Kontaktuppgifter till oss finner ni HÄR.

9. Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet
(session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex.
inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare
är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår
sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder
cookies för att spara personlig information om dig.

10.1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig
smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina
skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten
inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om
omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse.

10.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget
annat är överenskommet.

10.3 Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras via våra kontatsätt som ni finner HÄR.

10.4 Tvister och lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa
avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.

2017-12-07, Friskhuset Mitt