Vanliga frågor

vanliga frågor

Är mina personuppgifter skyddade?
Vi tar säkerherheten på allvar på Friskhuset. Från och med mars 2018 gäller en ny personuppgiftslag i Sverige vilket kallas GDPR. Den ersätter det som tidigare heter PUL (personuppgiftslagen). Den stora skillnaden är att du som medborgare har större rättigheter att ta del av de uppgifter du lämnar ut samt att du har rätt att få dem borttagna. Läs mer om hur vi ser på sekretsessen under Sekretesspolicy.
Vilka betalsätt finns?
På Friskhusets e-butik förskottsbetalar du till vår BankGiro 486-7289. Efter summan är insatt skickas varan till dig. Märk insättningen med ditt ordernummer. Inom kort finns möjligheten att betala med kort och direktbetalning med banken. Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt. I samarbete med Lindorff erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Lindorffs betalsätt hittar du på Bill.lindorff.se. I våra butiker på sjukhuset och i centrum erbjuder vi kort- och kontantbetalningsmöjligheter.  
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 89 kronor upp till en vikt av tre kilo. Efter det kostar frakten 250 kronor för stora och tunga paket. Det finns också en möjlighet att göra en beställning och hämta varorna i butiken i centrala Sundsvall när det passar dig. Då ingår det inte några kostnader för frakten.
Vilket fraktbolag använder ni?
Vi använder DHL som fraktbolag. Om du undrar någonting under leveransens gång vänligen kontakta DHL på telefonnummer 0771-345 345. Uppge ditt ordernummer. Du kan även spåra ditt paket här.
Vad händer om jag ångrar mitt köp eller något är fel?
Om du vill reklamera en vara, det vill säga om något är trasigt eller fel vid leveranstillfälle, kontaktar du oss omgående för vidare instruktioner. Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Ångerrätten gäller ej hygienprodukter och ortoser (sånt som sitter nära kroppen). Kontakta oss vid frågor!